.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
راه‌اندازي توريست تخصصي در ايران

دبير كل جامعه هتلداران كشور راه‌اندازي توريست تخصصي را از جمله برنامه‌هاي مهم جامعه هتلداران كشور در سال جاري برشمرد.

خسرو ايرانپور پيش از ظهر امروز در حاشيه نشست ستاد تسهيلات سفر مازندران در جمع خبرنگاران خبرگزاري‌ها در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس درباره رويكرد امسال جامعه هتلداران اظهار داشت: كار جامعه هتلداران در 30 استان كشور در جريان است و اين جامعه بر كار واحدهاي اقامتي نظارت خواهد كرد.
وي خواستار راه‌اندازي توريست صنعتي، كشاورزي و علمي در كشور شد و تصريح كرد: راه‌اندازي توريست‌هاي تخصصي به همه‌گير شدن سفر كمك خواهد كرد.
دبير كل جامعه هتلداران كشور با اعلام اينكه جامعه هتلداران به دنبال سفرهاي محتوايي و كيفي است، تصريح كرد: كيفي‌سازي سفر در اولويت نخست جامعه هتلداران كشور قرار دارد.

* اشغال هتل 8 درصد ورودي‌هاي مسافر در كشور است
وي توجه به سازه هتل از نظر درجه و رتبه، معماري بومي و محلي و طبقه‌بندي خاص را از جمله رويكردهاي جامعه هتلداران برشمرد و تصريح كرد: اشغال هتل هشت درصد ورودي‌هاي مسافر در كشور است.
ايرانپور با اشاره به سند چشم‌انداز 20 ساله نظام در بخش گردشگري ورود 20 ميليون گردشگر خارجي را سياست محوري برشمرد و اضافه كرد: امسال درصد فروش تورهاي خارجي به دليل برخي اتفاقات سياسي كشور كم شده است.
وي با اعلام اينكه امسال به دليل شرايط خوب جوي سفر از بهمن ماه سال 88 آغاز شده است، پيك مصرف در مازندران را 105 روز برشمرد و ايام غير پيك را 260 نفر برشمرد.
دبير كل جامعه هتلداران كشور با تاكيد بر برخورداري از مناسبت‌‌هاي بومي و محلي كه با آداب و رسوم سنتي همخواني دارند را در جذب گردشگر مفيد ارزيابي كرد و خاطرنشان كرد: توجه به مسافرت‌هاي سالانه در راس برنامه‌هاي جامعه هتلداران قرار دارد.

* توزيع سفر در طول سال هزينه اقامت را ارزان مي‌كند
وي خواستار مشاركت رسانه‌ها در فرهنگ‌سازي سفر تخصصي شد و بيان داشت: توزيع سفر در طول سال هزينه اقامت را ارزان مي‌كند.
ايرانپور خواستار فعال شدن توريست ورزشي و اكوتوريسم در كشور شد و اضافه كرد: در مازندران به دليل قطب بودن كشاورزي، راه‌‌اندازي توريست كشاورزي پرمشتري خواهد بود.
وي با اشاره به اجراي برنامه چهارم توسعه در كشور از افزايش 30 درصدي مسافر و گردشگر خارجي در كشور خبر داد و بيان داشت: بر اساس آمار سمي در سال 88 بيش از 2 ميليون نفر از مرزهاي كشور وارد ايران شدند.
ايرانپور حجم مسافرت در دنيا را 850 ميليون مسافر اعلام كرد و گفت: بر اساس آمار و برآورد سازمان جهاني جهانگردي حجم مسافرت در دنيا به يك ميليارد و 600 ميليون مسافر مي‌رسد.

* كشورهاي توسعه‌يافته از ورود گردشگر اشباع شده است
دبير جامعه هتلداران كشور كشورهاي خاورميانه، كشورهاي آسيايي و آمريكاي لاتين را از جمله كشورهاي هدف گردشگري براي ايرانيان برشمرد و اظهار داشت: در حال حاضر كشورهاي توسعه يافته از ورود گردشگر اشباح شده است.
وي اعلام كرد: در سه ماه نخست سال 88 به اندازه شش ماه سال 87 توريست وارد كشور شدند.
ايرانپور پايلوت ورود گردشگر خارجي به كشور را 19 فروردين و روزهاي نخست آوريل در ماه ميلادي اعلام كرد و گفت: ورود گردشگر خارجي به كشور با رشد بيش از چهار درصدي مواجه بودند.
دبير جامعه هتلداران كشور كه رياست جامعه هتلداران مازندران را نيز برعهده دارد، درباره قيمت بر هتل‌ها و اماكن اقامتي تصريح كرد: در كل كشور يك قيمت براي مهمانان داخلي و گردشگران خارجي اعمال مي‌شود كه در قالب طرح يكسان‌سازي اجرايي شده است.
وي در پايان با اشاره به اعمال سليقه گردشگران خارجي در هتل‌سازي گفت: در ساخت هتل از نظرات مشورتي گردشگران خارجي استفاده مي‌شود./فارس


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.08 seconds.